Špatná viditelnost znamená většinou velký problém


Upřímně řečeno to si v životě zažije jednou úplně každý. Převážně až mu život začne připisovat křížky navíc. To není problém pak vyřešit správnými dioptriemi na blízko nebo dálku, podle problému. Je to ale velmi podobné i tomu, když náš automobil bude pomalu slábnout ve svém svícení nebo dokonce úplně přestane vykonávat svoji funkci. Taková snížená viditelnost nebude ohrožovat jen naši bezpečnost, ale bohužel i ostatních účastníků. Navíc je prokázáno, že čím více jsme unavenější, tím více se přestáváme soustředit, což může mít skutečně nepříjemné následky.

světla aut

Žárovka se dá vyměnit

Je pravdou, že u novějších verzí aut je to celkem problém, ale není to závada, která by byla nějak na velkou škodu. Podle potřeby si zakoupíme žárovky, nejlépe obě dvě nové a stejné a vyměníme. Pokud to skutečně nepůjde, obrátíme se na servis, ti už si s tím naším drobečkem poradí. Když už jsme u žárovek, tak jen moderní vozy jsou tak moc propojené elektronickou cestou, že je zde snad více než tři sta zdrojů světla a to už je nějaké číslo a rozhodně se vyplatí vozit s sebou v kastlíku manuál k obsluze vozu. Ten v mnohém napoví, co vlastně máme zakoupit. Při špatné viditelnosti budou hlavní roli hrát přední světlomety. Výběr je skutečně široký, například nabízí velkou nabídku nejen od předních výrobců, ale zároveň i možnosti vhodných patic pro naše auto.

betley

Patice – to je vlastně část, která slouží k mechanickému upevnění a elektrickému propojení svítidla se světelným zdrojem. Také ve většině případů je zde vyznačený typ žárovky.
Světelný tok – u kvalitních žárovek se pohybuje okolo 1 500 lumelů a výše, takové jsou optimální pro bezpečný provoz.
Příkon – oficiálně povolený je v hodnotě 55W, jen žárovky H4 mají povolenou výjimku na 60W.
Napětí – tady bychom měli být na výběr opatrní, a pokud se bude jednat o osobní automobil, tak to vždy bude 12V, u nákladních je to dvakrát více 24V.
Homologace – na to je třeba si dát pozor, jedině s takovými neuděláme v provozu chybu.